با ظهور فنّاوري رقومي (ديجيتال) و پيامدها و كاربردهاي آن در عرضههاي مختلف، موج تحوّل ديگري در چاپ و نشر ايجاد شد. اين موج، بويژه از دهة 1990 آهنگي شتابناك کارت ویزیت گرفت و اكنون نيز با شتابي بيشتر در پيشرفت است. انباشتن اطلاعات بر مواد مختلف، از جمله لوح فشرده (سي.دي.) و بازيافتن آن با سرعت و كيفيت عالي، ظهور پديدة چند رسانهاي بود. تركيب شدن متن، تصوير و صوت در يك رسانه و پيدايش فنّاوري انباشت و بازيافت آنها، در حقيقت ماده و صورت تازهاي را به عرصة چاپ تراکت نشر عرضه كرد كه انقلابي نوين در نشر بود، زيرا اين انقلاب، مخاطب جديد، بازار جديد، فنّاوري جديد و مادة جديدي در نشر ايجاد كرد در تاريخ آن سابقه نداشت. پديدة چند رسانهاي، فصلي نو در زمينه آموزش، پژوهش و انتقال اطلاعات است. نشر همواره كارآمدترين وسيله در خدمت اين سه زمينه بوده است و با پيدايش پديدة چند رسانهاي، قابليّت چاپ کارت ویزیت كاملاً تازه در اختيار آن قرار گرفته است. نشر به كمك اين پديده توانست رقيبان تازة خود را مانند رسانههايي كه كارآمدتر از كتاب و مواد نوشتاري شناخته ميشد، از ميدان به دربرد. نشر براي ايجاد صنعت و فنّاوري توليد چند رسانهها به سرمايههاي عظيم و به مديريتهاي نويني نيازمند شد و ورود آنها به عرصة نشر دگرگونيهاي زير و زبرسازي در صنعت نشر به بار آورد.
الكترونيك در نشر کارت ویزیت,چاپ تراکت,چاپ کارت ویزیتنظرات این مطلب
تعداد صفحات : 2
درباره ما
اطلاعات کاربری
لینک دوستان
خبر نامه
چت باکس
پیوندهای روزانه
آمار سایت
کدهای اختصاصی